Klachtenregeling

FlevoFysiotherapie

Op deze pagina vind je onze informatie over de klachtenregeling

Achtergrond van de klachtenregeling

Sinds 1 januari 2017 geldt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Volgens deze wet moet Flevo Fysiotherapie:

Flevo Fysiotherapie

Een klachtenregeling hebben

Flevo Fysiotherapie

Aangesloten zijn bij een geschilleninstantie

Flevo Fysiotherapie

Een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanbieden

Flevo Fysiotherapie voldoet hieraan via het Keurmerk Fysiotherapie. Op deze pagina lees je hoe je hier gebruik van kunt maken. Deze klachtenregeling kan worden aangepast als de wet of onze inzichten veranderen.

Doel van deze klachtenregeling

In deze klachtenregeling lees je hoe je een klacht kunt indienen en wat Flevo Fysiotherapie doet om je te helpen. We willen eventuele onvrede snel en goed oplossen. Je vindt deze klachtenregeling in onze wachtkamer en op onze website. Ook kun je een folder met deze informatie opvragen bij de balie.

Klacht melden en het eerste klachtgesprek

Heb je een klacht over je behandeling of bejegening bij Flevo Fysiotherapie? Dien je klacht dan eerst schriftelijk in bij de praktijk of bij je behandelend fysiotherapeut. We nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op voor een gesprek. Je mag iemand meenemen naar dit gesprek, bijvoorbeeld een familielid of vriend(in). De fysiotherapeut kan ook iemand uitnodigen.

Inschakelen van de onafhankelijke klachtenfunctionaris

Kom je er samen niet uit? Dan kun je een klachtenformulier opsturen naar de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze is niet verbonden aan onze praktijk, maar is verbonden aan het Keurmerk Fysiotherapie. De klachtenfunctionaris neemt je klacht binnen twee weken in behandeling en helpt als bemiddelaar. Via de volgende website kun lezen hoe deze onafhankelijke klachtenfunctionaris te werk gaat en hoe je een klacht kunt indienen.

Link naar https://www.keurmerkfysiotherapie.nl/therapeut/klachtenregeling/

Je kunt ook mailen naar klacht@keurmerkfysiotherapie.nl voor meer informatie.

Vervolgprocedure en geschilleninstantie

Als je na de bemiddeling nog niet tevreden bent, kun je terecht bij de geschilleninstantie waar Flevo Fysiotherapie bij is aangesloten via het Keurmerk Fysiotherapie. Deze instantie doet een bindende uitspraak over je klacht.

Contact

Heb je vragen over deze klachtenprocedure? Stuur een e-mail naar info@flevofysiotherapie.nl of naar
klacht@keurmerkfysiotherapie.nl. Meer informatie over de klachtenprocedure staat ook op de website van het Keurmerk Fysiotherapie.